رکوردهایی که فروش افتتاحیه فیلم Hunger Games (بازی کشتار) جابجا کرد
 
GreeCH
محفلی برای بحث و گفتگو درباره فیلمهای روز دنیا
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

 

 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/hunger/ynjdsxbdxb.jpg

فیلم بازی کشتار، با فروش افتتاحیه در حدود 68.2 میلیون دلار توانست عنوان پنجمین افتتاحیه پر فروش تاریخ سینما را از آن خود کند و بعد از آخرین قسمت هری پاتر و دنباله فیلم های گرگ و میش و همچنین شوالیه تاریکی و البته بالاتر از فیلم هایی نظیر مرد عنکبوتی 3 و آلیس در سرزمین عجایب قرار بگیرد.

این فیلم به رکوردی دیگر نیز دست یافت و عنوان پرفروش ترین افتتاحیه فیلمی غیر دنباله ای در تمام ادوار سینما را از آن خود کرد. نکته جالبی که باید به آن توجه کرد این است که اگر فروش نیمه شب این فیلم را مورد مقایسه قرار ندهیم و تنها فروش ساعات کار عادی یک روزه اول این فیلم را در نظر بگیریم، این فیلم حتی از آخرین قسمت هری پاتر نیز در جایگاه بالاتری قرار می گیرد.

اما نکته تحسین برانگیز در نظر گرفتن این نکته است که Hunger Games علاوه بر فروشی فوق العاده، توانست نظر مثبت اکثر منتقدان را نیز به سمت خود جلب کند و نمرات جالبی از عموم منتقدین از آن خود کند.

 

Hunger Gameshttp://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/hunger/fxbg.jpg را بایستی در رده ی فیلم های ژانر پسا-آخرالزمانی دانست که وقایع آن در آینده ای نامعلوم رخ می دهند. روزی روزگاری در آینده، جایی که در حال حاضر تحت عنوان آمریکای شمالی از آن یاد می شود، «پنم» نام گرفته است. کشور پنم به 13 بخش تقسیم می شود که دورادور پایتخت مرکزی قدرتمندی را گرفته اند. 75 سال پیش از زمانی که داستان فیلم در آن رخ می دهد، بخش ها بر علیه حکومت مرکزی مستقر در پایتخت شورش کردند، اما این طغیان با شکست مواجه شد. بخش سیزدهم به طور کل از بین رفت و معاهده ی صلحی تنظیم شد که یکی از مفاد آن، تک تک 12 بخش باقیمانده را مجبور ساخت تا در «Hunger Games/ «مسابقات کشتار» شرکت کنند. سالی یکبار دو نفر از شهروندان هر بخش (یک دختر و یک پسر بین سنین 12 تا 18 سال) به قید قرعه انتخاب می شوند تا به عنوان خراج به پایتخت فرستاده شوند و در نبردهای تا پای مرگی که به شیوه ی مبارزات گلادیاتوری روم باستان برگزار می شود، شرکت کنند. این نبردها مهمترین واقعه ای هستند که هر ساله در سراسر پنم پخش زنده ی تلویزیونی دارند. بعد از کشته شدن 23 نفر از مبارزین، آن یک نفری که جان سالم به در برده، عنوان قهرمانی را کسب می کند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/hunger/jhrsmny.jpgدر هفتاد و چهارمین دوره ی «Hunger Games/ مسابقات کشتار»، پریمرُز اوردین 12 ساله (Willow Shields) به عنوان نماینده ی مؤنث بخش 12 انتخاب می شود. خواهر 16 ساله ی او کاتنیس (Jennifer Lawrence) داوطلب می شود تا به جای او در مسابقات شرکت کند و او را از مرگ تقریباً حتمی نجات دهد. همتای مذکر او، پیتا (Josh Hutcherson) او را در سفر به پایتخت همراهی می کند. بعد از رسیدن به مقصد، کاتنیس زیر نظر هیمیچ ابرنتی (Woody Harrelson) به تمرین می پردازد. هیمیچ دائم الخمر تندخویی ست که 20 سال پیش موفق شده عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کند. ایفی ترینکت (Elizabeth Banks) و چینا (Lennie Kravitz) هم با حمایت های خود به او روحیه می دهند و در انتخاب نوع پوشش ظاهری او را راهنمایی می کنند. جسارت و جلوه نمایی کاتنیس باعث می شود به زودی محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کند. این موضوع خشم فرمانده اسنو (Donald Sutherland) را برمی انگیزد و در عین حال موجبات خرسندی مسئول مسابقات (Wes Bentley) و گزارشگر زنده (Stanley Tucci) را فراهم می کند. با شروع مسابقات، کاتنیس به پشتوانه ی اندرزهای هیمیچ موفق می شود از «حمام خون» مراسم افتتاحیه جان سالم به در برد و بعد از آن با تظاهر به دوست داشتن پیتا، سعی در پالایش تصویر خود در اذهان عمومی دارد. گرچه در انتها، او واقعاً به پیتا علاقه مند می شود و همین موضوع خود مشکلی بر سر راه اوست، زیرا برای اینکه کاتنیس برنده ی مسابقات شود، مرگ پیتا ضروری ست.

 

منتظر باشید تا فیلم "بازی کشتار"، فروشی در حدود 130 تا 160 میلیون دلار، تنها در 3 روز انتهای هفته داشته باشد. رقمی که باور آن برای همه ما سخت به نظر می رسد!

 

 

 



پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1