واکنش های برندگان اسکار : از فریادهای «دوژاردین» تا گریه های «استریپ»
 
GreeCH
محفلی برای بحث و گفتگو درباره فیلمهای روز دنیا
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

 

برندگان جوایز اسكار 2012 امروز با اشك و خنده، فریاد و شادی، بغض‌های ناشی از خوشحالی باورنكردنی به ابراز احساسات نسبت به كسب معروف‌ترین جایزه‌ی سینمایی جهان پرداختند.

كسب جایزه‌ی اسكار حتی اگر به دفعات برای یك سینماگر اتفاق بیفتد، باز هم برای او تازگی خواهد داشت. «مریل استریپ»، بازیگر سرشناس هالیوود این حقیقت را امروز به اثبات رساند.

وی كه برای هفدهمین‌بار نامزد جایزه‌ی اسكار شده بود و پیش از این دوبار سابقه‌ی حضور بر روی سن و دریافت جایزه را داشت، امروز با چشمانی اشك‌بار اسكار خود را دریافت كرد.

وی پس از كسب اسكار گفت: فكر می‌كردم خیلی پا به سن گذاشته و پیر باشم، اما وقتی اسم من را صدا كردند، احساس كردم باردیگر یك كودك هستم. همانطور كه اولین باری كه اسكار گرفتم یك كودك بودم. (با خنده) حتی دو نامزد دیگر این جایزه آن زمان متولد نیز نشده بودند. اصلا نگران این نبودم كه شاید این جایزه را نبرم، چون در زندگی خودم را آماده‌ی هر اتفاقی كرده‌ام.

«اوكتاویا اسپنسر»، بازیگر سیاه‌پوست و احساساتی فیلم «خدمتکار» اسكار بهترین بازیگر مكمل نقش زن را دریافت كرد. اشك‌های شوق او حتی به روی سن هم نرسید و به محض آنكه نام او خوانده شد، وی شروع به گریه كرد. «اسپنسر» پس از دریافت جایزه‌اش گفت: از شدت هیجان نمی‌دانم چه بگویم از خانواده‌ام واقعا ممنونم. این یك حقیقت است كه من یك چهره جذاب در هالیوود نیستم، اما از آكادمی اسكار متشكرم كه مرا شایسته‌ی دریافت این جایزه دانست. می‌خواهم تهیه‌كننده شوم و علاوه‌بر بازی در مقابل دوربین، در پشت صحنه نیز فعالیت داشته باشم.

«كریستوفر پلامر» در سن 82 سالگی جایزه‌ی اسكار بهترین بازیگر نقش مكمل مرد را برای فیلم «آغازكنندگان» دریافت كرد. وی كه سنجاق منقش به پرچم كانادا را بر روی كت خود نصب كرده بود، گفت: نمی‌دانم پیرترین برنده‌ی جایزه اسكار بودن چه احساسی دارد. چارلی چاپلین هم در سن 83 سالگی اسكار افتخاری دریافت كرد و فكر می‌كنم او هم احساسی شبیه من داشته بود. من از زمانی كه از مادر متولد شدم فكر سخنرانی دریافت جوایز اسكار را در ذهن داشتم.

«فیلیپ استكتون»، برنده‌ی جایزه اسكار بهترین تدوین صدا برای فیلم «هوگو» گفت: وقتی شما با اسكورسیزی كار می‌كنید همیشه این شانس را دارید كه نامزد جایزه‌ی اسكار شوید. ما در فیلم «جزیره شاتر» نیز با اسكورسیزی همكاری داشتیم و فكر می‌كنم اگر زمان مناسبی اكران می‌شد نامزد اسكار می‌شدیم. از اسكورسیزی ممنون هستم و چه همكاری لذت بخشی بود كار با او.

«مارك كوریر»، برنده‌ی اسكار بهترین چهره‌پردازی برای «بانوی آهنین» گفت: از آكادمی اسكار و همكارانم در این فیلم تشكر می‌كنم. بدون آنها نمی‌توانستم اینجا بایستم. از «مریل استریپ» فوق‌العاده ممنون هستم. رویایم به حقیقت پیوست. من 25 سال در این حرفه فعالیت داشتم و زمان بسیاری طول كشید كه این جایزه را كسب كنم. شنیده بودم كه این جایزه را سینماگران گرفته‌اند و به آن افتخار كرده‌اند.

«ژان دوژاردین»، بازیگر فیلم «هنرمند» كه جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را دریافت كرد، در سخنرانی خود فریاد می‌زد و از همه تشكر می‌كرد تا تمام احساسات غیرقابل كنترل خود را بروز دهد. كسب جوایز بهترین بازیگر مرد در جشنواره‌ی كن، گلدن گلوب، بافتا و سزار نیز او را برای دریافت اسكار آرام نكرده بود.

«دوژاردین» پس از دریافت اسكار گفت: مانند همه‌ی برندگان اسكار از آكادمی متشكر هستم. در مراسم سال 1925 مجری به نام «بیلی كریستال» نبود. در آن زمان قیمت بلیت مراسم پنج دلار بود و فقط 50 دقیقه به طول انجامید. بسیاری از شما سینماگران الهام‌بخش من بوده‌اید و برای این جایزه‌ی باورنكردنی از همه سپاسگزار هستم.

------------------------



پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 344
بازدید کل : 82476
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1