دلیل شکست «جدایی نادر از سیمین» در «بفتا»
 
GreeCH
محفلی برای بحث و گفتگو درباره فیلمهای روز دنیا
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.5/634658_orig.jpg

فیلم اصغر فرهادی در حالی شصت و پنجمین دوره جوایز بفتا را دست خالی ترک کرد که بخت اصلی جایزه بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان بود.

در این مراسم جایزه بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان به «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» به کارگردانی پدرو آلمودوار کارگردان اسپانیایی اعطاء شد.

فیلم آلمودوار در حالی این جایزه را به خود اختصاص داد که امسال در فصل جوایز سینمایی در بسیاری از موارد در بخش فیلم غیر انگلیسی‌زبان رقابت را به «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از ایران واگذار کرده بود.

فیلم فرهادی که نامزد دو جایزه اسکار است، آخرین بار در سی و دومین دوره جوایز فیلم حلقه منتقدان لندن در بخش فیلم خارجی‌زبان بالاتر از فیلم آلمودوار قرار گرفت و ماه قبل هم شصت و نهمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب با کنار زدن «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را به خود اختصاص داد.

از این رو، به نظر می‌رسید پیروزی «جدایی نادر از سیمین» در جوایز بفتا هم قطعی باشد، اما این اتفاق نیفتاد.

وبسایت ورایتی در گزارش خود از مراسم اعطاء جوایز بفتا با اشاره پیروزی غیرمنتظره «پوستی که در آن زندگی می‌کنم»، «نفرستادن دی‌وی‌دی «جدایی نادر از سیمین» برای اعضاء آکادمی بریتانیا» را دلیل شکست فیلم فرهادی ذکر کرد و نوشت «جدایی نادر از سیمین آشکارا بهای این کار را پرداخت.»
 



پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 309
بازدید کل : 82441
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1