نانی مورتی به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم کن انتخاب شد
 
GreeCH
محفلی برای بحث و گفتگو درباره فیلمهای روز دنیا
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

 "نانی مورتی" کارگردان و بازیگر مطرح ایتالیایی به عنوان رئیس هیات داوران شصت و پنجمین فستیوال فیلم کن انتخاب شد.

"مورتی" نسبت به این انتخاب واکنش مثبت نشان داد و گفت: "این انتخاب واقعا یک لذت و افتخار بزرگی را نسیب من کرد. این یک مسئولیت عظیمی برای من است چرا که این فستیوال یکی از بزرگترین فستیوالهای فیلم در دنیا است و در کشوری اتفاق می افتد که صنعت فیلم و فیلمسازی را با علاقه دنبال می کند و به دید احترام به فیلمها می نگرد."

او در ادامه افزود: "به عنوان یک فیلمساز، من همیشه از اینکه فیلمم را در جشنواره کن نشان می دادند خرسند و احساساتی می شدم. یکسری خاطره خوش هم زمانی که جزء هیات داوران پنجاهمین دوره این فستیوال بودم داشتم و تجربیاتی کسب کردم".

از آخرین ساخته های "مورتی" فیلمی با نام «ما یک پاپ داریم» است که در فستیوال سال گذشته کن به نمایش درآمد. در سال 2001 او جایزه بزرگ فستیوال کن برای فیلم «اتاق پسر» کسب کرد و در سال 1994 برای فیلم «خاطرات عزیز» به او عنوان بهترین کارگردان را دادند. در طول مدت کاریش، او شش فیلم را به کن معرفی کرده است.

"نانی مورتی" به عنوان بازیگر در بیشتر ساخته هایش حضور داشته است. و در فیلم «پدر و ارباب» ساخته برادران "تاویانی" نیز نقش آفرینی کرده است.

"گیلیز جاکوب" رئیس جشنواره فیلم کن اظهار داشت که:"وقتی در سال 1978 تصمیم گرفتم که فیلم «سوپر8» را برای رقابت در فستیوال کن بیاورم، می دانستم که این دلیلی می شود تا نام او از "نانی مورتی" معمولی به "نانی مورتی" بزرگ تغییر کند. این اتفاق نیز افتاد و من در تمام این مدت از این انتخابم راضی و خشنود بودم و هستم".

"تیری فرما" که مدیر هنری فستیوال کن است اضافه کرد: "ما می خواهیم که شصت و پنجمین دوره فستیوال سالانه فیلم کن را با حضور داوران اروپایی جشن بگیریم. در طول سی سال گذشته فیلمهای "مورتی" تجسمی از بهترین های سینما بوده است. کارهای او همیشه با دنیا و زمانه ارتباط برقرار کرده است."

به گزارش سینمانگار، شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن از 16 تا 27 می در کن فرانسه برگزار می شود.



پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 136
بازدید ماه : 245
بازدید کل : 82692
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1