واکنش اصغر فرهادی به کاندیدا شدن در اسکار 2012
 
GreeCH
محفلی برای بحث و گفتگو درباره فیلمهای روز دنیا
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

  اصغر فرهادی کارگردان مطرح و حالا بین المللی کشورمان، بعد از شنیدن آنکه فیلمش در دو بخش بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین فیلمنامه اورجینال، نامزد دریافت جایزه اسکار شده است، واکنشی خواندنی نشان داد.
فرهادی در گفتگو با خبرنگار هاليوود ريپورتر گفت: نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه اورجینال برای من بیشتر اهمیت دارد، زیرا بیشتر از هر چیز دیگری من خودم را یک نویسنده می دانم".
فرهادی افزود: "وقتی دستیارم این خبر را به من داد، در حال نوشتن صحنه ایی از فیلمنامه جدیدم بودم که برای چند روز درگیرش بودم. امکان اینکه من در این بخش هم نامزد دریافت جایزه باشم خیلی دور بود. این نامزدی همانند تصویری شده است که مردم ایران دوست دارند نشان دهند، چرا که آنها دوست دارند فرهنگشان دیده شود. تصویر بزرگتر این است که زبان مشترکی که تمام مردم دنیا آن را دارند سینما است و حال با این نامزدی ما بهتر می توانیم یکدیگر را درک کنیم".
فرهادی در جواب سوالی که اگر اسکار را برد چه می کند، گفت: "اگر اسکار را ببرم، این جایزه فقط برای من نخواهد بود. بلکه برای تمام کارگردانانی خواهد بود که زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کنند. این به این معنی است که زبان، مرزی در سینما ندارد. این یک صنعت جهانی است. هنوز خاطره فیلم "انگمار برگمن" در ذهن من هست. و حقیقتی که این اسکار را برای من مقدس می کند این است که "مکس فون سیدو"، فردی که با "برگمن" کار می کرد، یکی از نامزدان است."

و حالا واکنش نامزدهای دیگر مراسم اسکار 

نامزد بهترین بازیگر زن، رونی مارا (دختری با تاتوی اژدها): من خواب بودم که موبایلم شروع کرد به زنگ خوردن. من می دانستم که شانس کمی برایم وجود دارد اما انتظارش را نداشتم. من واقعاً احساس غرور می کنم که در لیست نامزدهای اسکار هستم. 
رونی طی صحبتی که با دیوید فینچر کارگردان فیلم داشته به او گفته است که بدون او نمی توانسته این کار را انجام بدهد و او (فینچر) نیز باید خود را در این نامزدی سهیم بداند و به آن افتخار کند. 

نامزد بهترین بازیگر مرد، گری اولدمن (تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس): من در برلین بودم. برای افتتاحیه اکران «تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس» به آلمان رفته بودیم. من درحال مصاحبه با یک روزنامه آلمانی بودم که خبر نامزدی به من رسید. مدیر برنامه هایم با اشک در چشمانش به سمت من آمد. من شخصا انتظار چنین چیزی نداشتم. اخبار نامزدی جوایز محتلف و منتقدان را هم اگر طی یک ماه گذشته بررسی کنیم اصلاً صحبتی از ما درمیان نبود. و آن مصاحبه جدیدترین مصاحبه ام با مطبوعات برای این فیلم بود. جالب نیست؟ حالا دور جدید از مصاحبه ها آغاز خواهد شد. 

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، کریستوفر پلامر(تازه کارها): پلامر هم مثل بعضی دیگر هنگام اعلام اسامی نامزد ها خواب بوده است. او گفته که ساعت 6 صبح یکی از افراد روابط عمومی در کانادا با او تماس گرفته و خبر را به او داده است. او دراین باره گفته: "«تازه کارها» فیلمی دلربا، گرم و قابل لمس است. داستان فیلم خوش ساختار است و به خوبی فهمیده می شود." همچنین او از نامزدی رونی مارا برای فیلم «دختری با تاتوی اژدها» ابراز خوشحالی کرده است. 

نامزد بهترین کارگردانی، مارتین اسکورسیزی (هوگو): اسکورسیزی هم در خانه اش در نیویورک خواب بوده که اسامی نامزدها اعلام شده است. او بواسطه دریافت تماسی تلفنی از اری امانوئل خبر نامزدی «هوگو» در 11 رشته (و در صدر تعداد نامزدی ها) را دریافت کرده است. او در این باره گفته است که "این چیزیست که آدم را هیجان زده می کند، اما نمی توانی امیدت را کامل حفظ کنی. من سعی می کنم که زیاد چیزی بروز ندهم (تودار بمانم)." او امیدوار است که این نامزدی مخاطبان بیشتری را علاقمند به تماشای این فیلم کند. «هوگو» نیز همچون فیلم دیگر این کارگردان «هوانورد» در 11 رشته نامزد اسکار شده است. (هوا نورد محصول 2004، برنده 5 جایزه اسکار شد.)

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن، جنت مک تیر(آلبرت نوبز): "من در پوست خودم نمی گنجیدم. " او که از دریافت پیغام تبریک مادرش از انگلستان هنگام صبح شگفت زده شده، در این باره گفته: "من حتی نمی دانم که او از کجا می دانسته امروز اسامی اعلام می شوند." او از اینکه فیلمش دیده شده است ابراز خرسندی کرده و گفته است دیر تحسین شدن فیلمش و هنرش آن را برایش شیرین تر کرده است. به گفته او «آلبرت نابز» فیلم کوچکی با قلبی بزرگ است که بودجه زیادی هم صرف نکرده است. حالا افراد بیشتری تمایل به دیدن فیلم پیدا می کنند و به تماشای آن می روند. 

نامزد بهترین فیلم انیمیشن، «پاندای کونگ فو کار 2»: کارگردان این انیمیشن محصول دریم ورکز، جنیفر یو نلسون که برای اولین بار در فهرست نامزدهای اسکار جای گرفته است در این باره گفته است: " من در رختخواب بودم، داشتم با تبلتم برنامه را تماشا می کردم. شگفته زده شده بودم؛ هنوز هم در شوک به سر می برم. این افتخار بزرگیست." این کارگردان گفته است که تماس های تلفنی، ایمیل و پیام های تبریک زیادی دریافت کرده است. او گفته که همان روز به کمپانی دریم ورک خواهد رفت تا با دیگر عوامل فیلم در این موفقیت جشن بگیرند. شاید کسی فکرش را نکند که حدود 300 تا 400 نفر برای این فیلم زحمت کشیدند. من برای تک تک افرادی که در ساخت این فیلم سهم داشتند خوشحالم. 
 
نامزد بهترین فیلم، «درخت زندگی»: بیل پولاد تهیه کننده این فیلم در خانه خود بوده که اسامی نامزدهای اسکار را اعلام کرده اند. پولاد در این باره گفته است: "من و همسرم داشتیم فرزند 7 ساله مان را برای رفتن به مدرسه آماده می کردیم و همگی مشغول تماشای برنامه از تلویزیون بودیم. من شوک زده و هیجان زده شدم. همیشه امیدواری که این اتفاق بیافتد، اما همزمان سعی می کنی خود را آرام کنی." او که اندکی بعد از شنیدن خبر با مالیک، کارگردان فیلم، صحبت کرده است می گوید حتی مالیک هم به نظر می آمد که شوک زده شده و نمی تواند خوب صحبت کند. 4 تهیه کننده دیگر هم در تولید این فیلم نقش داشتند که براد پیت نیز در میان آنهاست. 

نامزد بهترین فیلم، «مانی بال»: تهیه کننده این فیلم، مایکل دِ لوکا درباره نامزدی این فیلم در شش رشته گفته که "این مانند بردن بازی برگشت در ابتدای بازی است." او این نامزدی و دیده شدن و تحسین شدن فیلم از جانب آکادمی اسکار و مخاطبان را فوق العاده تلقی می کند. او همچنین گفته که "ما از راه یافتن فیلم به این جایگاه بسیار خرسندیم." او که فکر می کند بنت میلر شایستگی نامزدی در رشته کارگردانی حق را داشته اما این اتفاق برایش نیفتاده می گوید: "او ما را به این جایگاه رساند و این چشم انداز او بود. میلر بیش از همه مولف فیلم بود البته درکنار دیگرانی چون نویسندگان فیلمنامه و براد (پیت). البته کارگردان های قدرتمندی امسال در رقابت حضور داشتند. هنر میلر در این نامزد ها (در دیگر رشته ها) منعکس شده است."   

نامزد بهترین فیلم، «نیمه شب در پاریس»: تهیه کننده این فیلم لِتی آرونسون که اطمینان داشته وودی آلن در بخش بهترین فیلمنامه نامزد می شود از نامزدی فیلم در رشته های بهترین کارگردانی و بهترین فیلم به شدت خوشحال شده است. آرونسون معتقد است که عامل مهم موفقیت فیلم اینست که "هرکسی این مفهوم را درک می کند که زندگی در زمانی دیگر با فردی دیگر بهتر خواهد بود. این خیال پردازیست اما خیال پردازی ای با تأثیرات ویژه است. فیلم علمی تخیلی نیست. این، فیلم را باورپذیرتر می کند."

نامزد بهترین فیلم، «هوگو»: گراهام کینگ تهیه کننده «هوگو» 11 نامزدی برای این فیلم و نامزدی «رنگو» در رشته بهترین انیمیشن را با این دو فیلم در هشتادو چهارمین دوره جوایز اسکار را دارد. کینگ از اینکه هوگو آن طور که باید، دیده شده است ابراز شادمانی کرده است. کینگ گفته است که نمی توان روی چیزی حساب باز کرد. او دراین باره گفته است: "من هنوز در تلاشم بفهمم چه طور شد که «هوگو» در بفتا در 9 رشته نامزد دریافت جایزه شد، اما در بخش بهترین فیلم به آن توجه نشد، اما اینجا و در اسکار در این بخش هم نامزد شد. هیچ کس نمی داند که چرا!

نامزد بهترین جلوه های تصویری (بصری)، «ترانسفورمرها: نیمه تاریک ماه»: اسکات فارار سوپروایزر جلوه های تصویری این فیلم گفته است:" هیچ چیز مانند این وجود ندارد." او که ششمین نامزدی اسکار را تجربه می کند اضافه کرده است: "از خواب بیدار شدم، قهوه درست کردم... موبایلم را بردشتم و تازه دریافتم چه شده است. اولین تماس از مایلز پرکینز (کارشناس بازاربابی و ارتباطات کمپانی آی.اِل.اِم) بود." فارار که اکنون مشغول پروژه «جنگ جهانی زِد» است درباره دیگر نامزدهای این رشته گفته است: "هر فیلم سبک خاص خود را دارد. این جالب است. رقابت واقعاً خوبی است. دوره ی هیجان آوریست."



پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1